Fakta Seks Lelaki dan Wanita Perlu Tahu



Hubungan seks didefinisikan sebagai persenyawaan, persetubuhan, "bersatu", hubungan kelamin atau jimak adalah satu aktiviti merangsangkan deria sentuhan kulit secara keseluruhan.

Setelah melakukan hubungan seks, kedua-dua individu yang merasai kenikmatan dan kepuasan akan berasa tenang, santai dan letih. Aura biru akan mulai menguasai badan individu dan aura merah kembali ke kedudukan pusat.

Sesekali ambil tahu 21 fakta tentang seks agar dapat membantu keharmonian suami isteri.


Info Untuk Lelaki

  • Sebahagian besar kaum lelaki teringin melakukan seks setiap hari tetapi kenyataan seminggu tiga kali sudah mencukupi.
  • Lelaki yang tidak merokok melakukan aktiviti seks dua kali ganda lebih aktif berbanding dengan lelaki yang merokok. Kepuasan yang diperoleh mereka juga lebih tinggi.
  • Penurunan berat badan lelaki mempengaruhi saiz alat kelamin mereka. Jika berat badan mereka turun 15kg maka alat kelamin mereka bakal bertambah panjang sekitar 2.5 sentimeter.
  • Alat kelamin lelaki boleh 'bangun' empat hingga lima kali sehari ketika sedang tidur.


Info Untuk Wanita

  • Wanita perlu waktu 20 minit untuk terangsang dan ghairah berbanding lelaki. Oleh sebab itu, aktiviti pemanasan amat penting. Sekiranya pasangan mahir menstimulasi pasanga 11 hingga 12 minit sudah mencukupi.
  • Kononnya hanya satu peratus wanita sahaja yang mampu merasakan orgasma melalui rangsangan payudara.
  • Wanita yang menunggang atau membonceng motosikal dan menempuh jarak 160 km dalam seminggu berisiko mengalami kekurangan sensasi di bahagian intimnya.
  • Semasa melakukan seks, wanita lebih kerap berfantasi mencapai klimaks berbanding dengan lelaki.

Khusus Buat Lelaki Dan Perempuan
1) Lebih dari 100 juta pasangan melakukan hubungan seksual setiap hari.2) Bagi lelaki yang mempunyai berat badan 59 kg, aktiviti seks boleh membakar 70 hingga 120 peratus kalori dan bagi wanita yang mempunyai berat 77 kg kalori yang terbakar adalah antara 77 hingga 155.3) Gunakan prinsip refleksologi dengan urutan di tumit untuk mengirimkan signal ke alat kelamin lelaki.4) Kebiasaannya setiap pasangan melakukan aktiviti pemanasan selama 11 hingga 13 minit sebelum 'menyelesaikan' tugas mereka.5) Lelaki dan wanita mudah terangsang jika melihat gambar seksi.

Di Sebalik Ciuman
Ciuman mampu menjadi ubat sakit gigi kerana penghasilan air liur ekstra bakal membersihkan rongga mulut. Tapi berhati-hati kerana ciuman  dan air liur boleh menjadi medium penularan penyakit.
  • Ciuman selama 1 minit akan membakar 26 kalori.
0 Komentar untuk "Fakta Seks Lelaki dan Wanita Perlu Tahu"

loading...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2014 Baca Je - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info