Apa Ertinya Bertudung Jika Begini? [8 Gambar]


Memakai tudung merupakan perkara yang wajib kaum muslimah atas tujuan untuk menutup aurat. Namun, pada hari ini para gadis melayu yang beragama Islam sudah tidak tahu apa signifisi sebenar memakai tudung. Mereka menganggap ia hanya satu fesyen yang dipakaikan di atas kepala.

Mereka hanya memakai untuk berfesyen bukan lagi dengan tujuan untuk menutup aurat. Oleh kerana kurang kefahaman terhadapa menutup aurat ini timbul beberapa perkara yang memalukan orang melayu kita sendiri. Di mana para gadis memakai tudung namun aurat di bahagian lain masih jelas dipertontonkan.

Jom kita lihat gambar-gambar para gadis yang tidak mengetahui erti sebenarnya bertudung di bawah ini:




Jelas di sini, bahawa mereka amat lemah terhadap kefahaman agama. Mereka masih tidak nampak dengan jelas apa yang dituntut oleh agama. Sebab itu muncuk jenaka dari Ustaz Azhar Idrus yang mengatakan, "Orang perempuan tidak wajib memakai tudung." Itulah kata-kata beliau yang membuat orang ramai mula pening dan memikir beliau sesat. Hahaha. Benar sekali jenaka Ustaz Azhar Idrus tersebut, orang perempuan TIDAK WAJIB memakai tudung, tetapi WAJIB menutup aurat.
0 Komentar untuk "Apa Ertinya Bertudung Jika Begini? [8 Gambar]"

loading...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2014 Baca Je - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info